Home » , , » LENOVO LAWAN SAMSUNG. SAPE LG HEBAT?

LENOVO LAWAN SAMSUNG. SAPE LG HEBAT?

Written By Unknown on Friday 7 March 2014 | 05:31

tajuk entri di atas tu xde kena mengena dgn pertandingan tinju, gusti atau tomoi. dan dua syarikat gergasi ni xde plak nk buat friendly match futsal. aku saje compare kan 2 bijik phone yg skrin memang besar dan menjadi kegilaan ramai.


kelebihan lenovo


aku dah memiliki sebijik phone lenovo A880. so far aku guna mmg puas hati. lebih kurg bru 2 minggu guna. ok lah. straight to the point. sebenarnye dah lama aku ushar phone samsung mega 6.3 inch ni. sbb aku mmg suka smartphone skrin besar. tgn aku dah mmg besar kan. tp dari segi harga aku kurang mampu lah. hehehe. sbb tu x beli. bile dah kuar lenovo a880 ni, haga mmg 3 KALI GANDA murah, aku terus sebat je sebijik. 

ok, di sini ak bg info ringkas ttg beza dan kelebihan kedua dua phone nih. kepada yg pening kepala nk pilih antara dua2 phone ni, aku harap info di bawah dpt membantu. aku bukanlah pakar gadget. tp cuma sharing info sbg seorang pengguna smart phone mcm korg gak. check it out.

LENOVO A880 vs SAMSUNG GALAXY MEGA 6.3

Bateri - si lenovo punye 2500 mAh Li-Ion bateri, samsung ni 3200 mAh. so more or less si mega ni 20% lg power bateri die. tp bergantung jugak cara korg guna. 

Skrin - lenovo 6 inci lah. si mega ni ade 2 version, 5.8 dgn 6.3. tp aku fokus yg 6.3 inci nih. so beza 0.3 inci je. xde rasa sgt perbezaan tu. tp dari segi pixels atau ketajaman display die, samsung lg cantik lah. padan dgn harga. 

Berat - lenovo ni 196 g berat nye. si mega ni alahai berat 3 gram je lebih. huhu. so berat bukan isu bg kedua dua device nih. 

Kamera belakang si lenovo 5 MP, 2592 x 1944 pixels, samsung 8 MP, 3264 x 2448 pixels. dari segi kamera samsung menang lah. kamera dia memang cantik. member aku sorg pakai si mega nih, die tunjuk gmbr family dia snap guna mega time malam. serius clear dan cantik. xde edit2. gmbr ori. kepada yg pentingkan kamera, maybe si mega pilihan anda kot. tp bg aku kamera lenovo ni bleh tahan. cantik jugak.

CPU si lenovo ni QUAD CORE okay. si mega ni cuma DUAL CORE jer. so dari segi kelajuan, lenovo menang lah. syok sket main game. :)

lenovo ni bleh masukkan dual sim. itu yg bestnye. dua2 slot sim biasa. yg samsung satu sim je (micro sim)

HARGA - aku beli lenovo ni kat SS15, Direct D, dalam rm515 jer. include charger je lah. xde handsfree. harga si mega ni, agak mahal. around rm1500 utk yg LTE set. yg second hand pun above rm1000 lg. so pada yg mampu better beli yg samsung mega lah. pada yg kurang mampu, bleh la rembat lenovo A880 ni. so far aku guna ok jer, puas hati. bateri pun tahan je seharian normal use.


0 comments:

Post a Comment