Home » » Kenapa saya pilih untuk serius dengan shaklee?

Kenapa saya pilih untuk serius dengan shaklee?

Written By Unknown on Monday 24 February 2014 | 05:48

Ramai yang tanya saya, kenapa saye serius dgn shaklee ni. Diorg skeptical dgn shaklee hanya kerana terteranya perkataan MLM dalam konteks shaklee. Saya faham. Mungkin mereka pernah join other MLM bisnes dan gagal. Bile gagal, terus fobia dgn MLM. Dgr perkataan MLM rase mcm nak sawan.
Ok. saya jelaskan di sini mengikut pandangan peribadi saya. 

1. YAKIN DENGAN PRODUK
ramai yg dah cuba bermacam-macam set shaklee, dan rmai yg berpuas hati dgn kesan nya, cepat mahu pun lambat. malah saya sendiri dah pernah try produk shaklee, dan saya sendiri berpuas hati dgn result yg saya capai. asalkan cara makan tu betul, insyaAllah. google jer testimoni customer yg berpuas hati dgn produk shaklee, berlambak-lambak ada. bukti kukuh tu. malah saya dan isteri dah cuba sendiri produk shaklee. mmg berpuas hati dgn kesan dia. kalo tak puas hati jugak, beli dan cuba sendiri. hehehe.




2. MLM SHAKLEE IS UNIQUE
kenapa unik? sebab upline dan downline kena sama2 bekerja. tiada istilah upline goyang kaki, downline separuh mati. kalaulah ada upline goyang kaki, dia akan menyesal satu hari nanti sebab downline dia sendiri akan lebih maju dari dia. ya, itulah shaklee. downline tidak akan diabaikan. malah akan di beri perhatian dan akan mendapat coaching straight drpg upline. alhamdulillah group2 upline saya semuanya aktif, serius dan kuat. mereka sentiasa update downline2 dgn info terbaru, malah ada yg sanggup travel jauh2 utk berjumpa downline utk beri tunjuk ajar. kalo ada downline yg perlukan pertolongan, bleh usaha sendiri pergi jumpa upline atau pun contact melalu fb atu whatsapp jer. peluang setiap org adalah sama, yg membezakan adalah usaha. ada kisah seorang akak ni, anak ramai, dia join shaklee lama dah. akak ni tak pandai IT. mmg tak terer la bab komputer ni. buat slide pun tak reti. tp, dia tak malu bertanya, dan amat rajin belajar. skrg ni, pangkat dia coordinator! haaa, tgk akak ni punya usaha dan semangat utk naikkan taraf ekonomi keluarga dia dan bantu suami dia. :)




3. PERBEZAAN SHAKLEE

  • sentiasa selamat - melebihi 100,000 ujian kawalan kualiti dijalankan, ketulenan terjamin, potensi terjamin (pengesahan bahan botani drpd pihak ketiga)
  • sentiasa berkesan - 300 JUTA DOLAR telah dilaburkan utk tujuan research n development, 70 ujian klinikal telah diterbitkan, mempunyai seramai 60 org saintis Shaklee, terbukti keberkesanannya lebih 50 tahun
  • sentiasa mesra alam - tiada pewarna tiruan, tiada pemanis tiruan, tiada bahan terlarang, tiada ujian ke atas haiwan, tiada peluntur klorin



4. BONUS YG DITAWARKAN
  • Car bonus
  • Cash bonus
  • Convention

5. WAHD
aku mmg nk jadi work at home dad (WAHD). bekerja dirumah ni byk sgt kelebihannya. 
  • tak payah menghadap jam pegi balik keja
  • tak payah nk bgun awal pagi2 sbb nk pegi keja. bleh bgun bila2 masa kita suka
  • lebih byk masa utk beribadah kepada Allah SWT (ini mmg penting) dan buat amal jariah
  • tak payah bergaduh dgn bos lagi
  • tak perlu pakai tie isnin smpai jumaat
  • bleh spend time dgn family dan fokus utk melahirkan sebuah keluarga bahagia
  • duduk rumah je duit masuk
  • bleh bimbing dan melihat dgn mata kepala sendiri anak2 membesar
  • dpt hantar anak pegi balik sekolah sendiri
  • tak perlu berjauhan dgn anak2 setiap hari
  • tak perlu risaukan karenah baby sitter atau nusery yg kejam terhadap kanak2 (ni mmg aku paling fobia)
  • boleh pergi bercuti bila2 masa setelah berjaya capai income 6-7 angka dgn shaklee (nk mencapai financial freedom)




suharmi talib,
0196346216,
Fb page : Vita Cravers
email: vitacravers13@gmail.com


0 comments:

Post a Comment