Home » » KALAU AKU KAYA....

KALAU AKU KAYA....

Written By Unknown on Sunday 9 February 2014 | 20:56

[Entry Ringkas]

sape lah xnk kaya kan. wang ringgit tu mcm2 benda bleh buat. segala mcm benda yg kita nk beli pun boleh.

"aku nak kaya, hidup aku berubah, alangkah indah kalau tak susah,
jadi pemilik bukan sewa rumah, makan tak habis minum tak sudah"

kenal lirik lagu atas tu? bagus. KALAULAH AKU KAYA :

 - yg first sekali nk buat ialah settlekan hutang. hutang ptptn, kereta, personal loan, kredit kad, bantu mak ayah settlekan ape saje hutang yg diorg ade. adik beradik sendiri punya hutang pun aku nk tlg settlekan. bila dah settle semua hutang, alhamdulillah. tenang sikit hidup ni.
- nk beli rumah impian. siap ada swimming pool, garden, gymnasium, badminton court. garaj untuk 7 biji kereta mewah. sehari guna satu kereta. hohoho. kaya kannnnnn
- kereta jgn ckp la. semua org ada kereta impian atau dream car masing2. dah kaya sok, nampak je keta mana yg berkenan, terus beli. xde ckp byk.
- nk bawak mak ayah pergi menunaikan haji dgn tiket flight first class, dan menginap di hotel 7 star, supaya diorg dpt menunaikan haji dgn selesa. bila lg nk buat jasa kat mak ayah kan. kalo diorg sakit pun, aku nk bg rawatan paling terbaik sekali di dunia.
- nk menyumbang pada agama. bina masjid, bantu fakir miskin dan anak yatim, derma sumbangan ke badan kebajikan, byk anjurkan program amal jariah, sedekah, bantu keluarga yg memerlukan, bayar zakat. ni yg paling penting. supaya kekayaan tu sentiasa diberkati, dirahmati, dan tidak digunakan pada jalan yg salah.

byk lagi sbenarnye nk cite kalo aku dah kaya. mmg x habis la kan. setakat ni je yg utama buat masa ni. :)

http://www.youtube.com/watch?v=_0omRGOqUM4

0 comments:

Post a Comment